Značka Cohiba patří právem k těm nejproslavenějším na světě - je značkou kvality, tradice a dokonalosti. Cohiba spatřila světlo světa v roce 1966 a byla původně určena jen pro nejvybranější společnost – Fidela Castra a hlavy států, které k vůdci přijely na návštěvu. Vyráběny byly v dříve utajované, nicméně dnes celosvětově proslavené továrně El Laguito na předměstí Miramaru, v Havaně. Pro výrobu doutníků značky Cohiba se používá těch nejlepších listů z pouhých deseti vybraných kubánských farem z oblastí San Juan y Martínez a San Luis v regionu Vuelta Abajo. Ke sklizni je každoročně určeno pět plantáží s nejlepšími listy.
Firma Topper Cigar koupila značku MARSH WHEELING (M. Marsh & Sons byl nejstarším výrobcem doutníků v USA) a recept na tento legendární doutník a nyní jej vyrábí v Dominikánské republice.
Tmavé, rustikální, dlouhé a tenké doutníky (jak "viržínko") dodávají středně plný kouř nasládlé plné chuti zabalené tmavým Connecticut Broadleaf krycím listem. Náplní je dominikánský tabák. Chuťová síla je střední.
Jose L. Piedra je populární domácí kubánská značka, která se nakonec začala i vyvážet do svěra. Značka Jose L. Piedra, která se vyrábí v regionální továrně v Santa Clara na Kubě, má trvale nižší ceny než ostatní značky. Doutníky Jose L Piedra jsou považovány za střední se silnou příjemnou chutí.
Jedna z nejznámějších světových značek doutníků Romeo y Julieta byla založena v 1875., Byla pojmenována po Shakespearově mistrovském díle. Winston Churchill si tyto doutníky oblíbil během návštěvy Havany v roce 1946, jeho nadšení bylo takové, že po něm pojmenovali jednu z vitol. V současnosti jsou doutníky Romeo y Julieta nejprodávanějšími na světě.
Jedna z nejznámějších světových značek doutníků Romeo y Julieta byla založena v 1875., Byla pojmenována po Shakespearově mistrovském díle. Winston Churchill si tyto doutníky oblíbil během návštěvy Havany v roce 1946, jeho nadšení bylo takové, že po něm pojmenovali jednu z vitol. V současnosti jsou doutníky Romeo y Julieta nejprodávanějšími na světě.
Zakladatelé značky Alonzo Menéndez a Pepé García v 1935 nejdříve umožňovali potěšení z chuti těchto doutníků jenom omezenému okruhu zákazníků a pro stále zvětšující zájem je uvedli na trh. Název značky byl inspirován románem Hrabě Monte Christo (A. Dumas), který byl hodně oblíbeným mezi torcedory (baliči doutníků) v jejich továrně. Doutníky této značky staly nejvíce oceňovanými kubánskými doutníky. Charakteristický pro značku doutníků Montecristo je i obrázek na červenožlutých krabicích znázorňující královský znak Francie, překřížené meče a stylizovaný květ lilie.